Fångarna på fortet.

Det är Lovis absoluta favoritprogramm! Hon fullkomligt älskar att titta på det, och är helt inne i vad som händer. Hon väljer sitt lag på en gång, osäkert vad hon går efter men bara några sekunder in i programmet deklarerar hon att hon minsann hejjar på vita eller svarta laget.

Hon leker också fångarna på fortet, flera gånger i veckan. Då gör hon iordning någon svår klätteranläggning, och medan hon är på jakt efter nyckeln så ska jag stå utanför och heja på. "kom igen, Lovis! Ser du nyckeln? Bra jobbat, bara lite till! Nu måste du komma ut, tiden är snart slut!" Typ sådär ska jag ropa. Och i nästa cell är det mit tur, och då står hon och ropar.

Får man en nyckel, visar hon med handen hur många nycklar vi fått ihop. Precis som på riktigt.

Efter ett tag är det dags för ledtrådarna, och då hoppar hon tex från sängen och fångar ledtrådarna i farten. Eller så kryper hon på govet, bland spindlar, och hittar lappar med siffror som hon skriker ut till mig, varpå jag ska öppna hänglåset och få ut ledtråden.

Allt är så verklighetstorget det kan bli! =)

Underbara unge! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0