Citat, Lovis

Lovis säger så otroligt mycket roliga saker nu!

Förra veckan hade vi fikat på dagen. Ett halvt paket med ballerina stod kvar på bänken. Jag är på övervåningen och plockar undan och Lovis sitter vid köksbordet och degar.
"mamma! kan jag få en överraskning?"
"nej älskling, inte nu"
"men... kan jag få en halv överraskning då?"

I lördags morse låg vi i sängen och myste lite. Lovis har pratat lite om en lillebror sista tiden, och så säger hon
"mamma, när jag får min lillebror, då vill jag att han ska vara brun"
"men det går ju inte, du vet pappa och jag är ju inte bruna"
"det gör inget, ni är fina ändå"

Igår kom hon ut till mig i köket och utbrast, alldeles förfärad
"mamma, jag är så onödig!"
Förstod ganska snart att hon menade 'orolig', men det lät så väldigt roligt!

Min syster flyttade till en ny lägenhet i fredags. Under söndagen var Lovis där tillsammans med mormor och morfar. När hon kom hem frågade jag om det var fint.
"ja, det var jättefint. Fast det var väldigt stökigt. Hon får nog inget lördagsgodis."


Kommentarer
Postat av: Stine

Sötaste Lovis! Visst är de härliga nu? Lillebror önskas redan, vad säger pappa om det? :) kram på er

2011-04-04 @ 12:44:25
Postat av: Susanne

Jag blir varm i hjärtat när jag hör.

Kram

2011-04-04 @ 15:44:22
Postat av: josefinkan

haha, älskar kommenataren att ni är fina ändå;)

2011-04-04 @ 16:55:48
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: Marléne

Hudfärgen spelar ingen roll vet du väl ;)

2011-04-05 @ 12:51:10
Postat av: Åsa

Sååå söt! Underbar ålder! Detta var min favoritålder när jag jobbade på dagis... att få en insyn i deras värld ;)

kram

2011-04-06 @ 09:45:46
Postat av: mammaV

Tack för alla fina kommentarer!



Ang lillebror; pappa är för idén men kanske inte riktigt nu. Och han har också lite svårt att komma på hur vi ska få en brun lillebror... ;) Även om han tydligen är fin ändå... =) Älskade unge! <3

2011-04-12 @ 14:15:59
URL: http://hemligarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0