...

Förkyldningen sitter i, stackars liten har så svårt att ligga ner! Nu har jag tillbringat fyra nätter mer eller mindre i soffa, men då får hon åtminstone lite sömn. Igår var hon så ledsen, lilla hjärtat, så hon fick alvedon. Hon hade ingen feber, men alvedon lindrar ju smärta också och hon kan ju inte direkt tala om ifall hon gråter för att hon har ont någonstans. Men det gjorde hon nog, för hon blev bra mycket nöjdare efter ett tag. Så det blev en lugn kväll framför tv:n och sedan lägga sig... i soffan. Men lite mysigt är det, tätt tätt intill lillhjärtat!

Lovis är så himla mysig, hon pratar så mycket och har så många funderingar kring saker och ting! Det är alldeles ljubligt att lyssna på henne! Just ni älskar hon att leka med små gubbar; dockskåpet, duplo eller små djur spelar mindre roll. Hon ger dem olika roller, ibland får de till och med namn och sen är leken igång. Hon kan hålla på jättelänge och pratar för sig själv. Jag kan stå utanför dörren jättelänge och lyssna på henne, jag blir alldeles lycklig av att höra henne. Hon pratar till dem precis så som jag pratar till henne, ett litet eko verkligen! Oftast är de snälla mot varandra, men ibland kommer kommentarer som "nänänä, sådär vill jag inte att du gör" och "hallå där, vad har vi sagt om detdär" =) Det låter så roligt!
Hon leker verkligen rolllekar nu, mycket med dockorna. Hon skulle behöva en dubbelsäng för att själv få plats bland alla dockorna på nätterna. När jag läser sagan om kvällarna är det viktigt att alla dockorna får vara med, och att de ser.
"vad sa du, Lisa? Jaja; mamma, Lisa såg inte förra bilden, kan du visa henne igen?"
"såg du där, Gustav, hur örnen tog hunden?"
"Kicki, om du vill lyssna på sagan måste du vara tyst"
Alla ska vara med, alla måste se och höra. Lite påfrestande emellanåt, men då är det bara att räkna till 5, så ser man det charmiga i det hela igen, och visar bilden för Lisa, och ocskå säga åt Kicki att lyssna. =)

Nu är det dags att klä på lillfian för att hämta storasyster på förskolan. Sedan blir det en tur hem till familjen A-S för lite eftermiddagslek. Mysigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0