tidig morgon!

Idag blev det en tidig morgon här, igen... ;) Vi har fått morgonpigga tjejer, båda verkar vakna runt 7-snåret. Ibland önskar jag verkligen att jag hade barn som sov längre, och som man fick väcka tillsslut... Men å andra sidan har Lovis alltid somnat tidigt och sen sovit hela natten (ok, ibland vaknar hon och vi får gå o hämta henne, men på 2 minuter sover vi alla igen, så det räknar jag inte. känns som att det är sånt man får ta när man har barn) Freja är också en "duktig" soverska och äter inte särskillt ofta på nätterna. Så kanske att jag föredrar det ändå; visst blir det tidiga mornar men jag får också sova relativt hela nätter och det är mycket värt!

Just nu leker Lovis frisör. Hon har klippt mig, och nu gått över till dockorna. Hon har just nu 5 dockor som hon tar hand om hela dagarna, klär på och av kläder, ger mat, nattar och tröstar. Det är så härligt att se henne! Hon är så snäll och fin mot dem, imorse när vi gick upp sprang hon direkt fram till dockorna "har du sovig gott Lisa? Du också Kicki? Men Skrållan, har du legat här så ledsen så ledsen, hela morgonen?" så tar hon upp dem, pussar på dem och sätter dem vid bordet. Det är så härligt att se henne leka så!

Freja sitter just nu i babysittern vi fått låna av P, tack! Hon älskar att sitta i den, hon skrattar högt för sig själv! =) Nu börjar hon dock att tröttna, men har suttit där i 45 minuter nu, så jag i lugn och ro har kunnat bädda sängarna, göra frukost och fixa iordnig Lovis. Och så har jag ju vart en sväng hos frissan också... ;)
Freja var lite ledsen efter sprutan igår, stackarn! Dessutom förkyldning som sitter i... Idag verkar hon dock lite piggare, men istället har jag lite ont i halsen och kroppen... =(

Idag är M ledig, så han och Lovis ska ha en pappa-dotter-dag. De ska till badhuset och Lovis längtar så! =) Jag skulle verkligen behöva göra något vettigt, som att städa och tvätta, men som jag känner mig just nu hamnar jag nog i soffan så fort de åkt... Jaja, ikväll blir det fredagsmys med finaste familjen! <3 Lovis önskar hemmagjord pizza och godis, så det blir väl det. Jag ska dock försöka stå över godiset, men vi får väl se om jag lyckas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0