hemmamys med lussebak!

Idag sov Lovis länge... Hon som alltid har vaknat tidig, haqr senaste tiden sovit till runt 8. Men idag slog hon till rejält och när M skulle åka och lämna henne på förskolan vid halv nio sov hon fortfarande! =) Vilken lyx det är att slippa väcka henne, kunna låta henne sova när hon uppenbarligen behöver det.

Så idag fick det bli en hemmamysdag, så vi passar på att baka lussebullar. Lovis tyckte dock att det var svårt att få till själva formen, så hon har gjort lussehjärtan, som hon kallar dem. Superfina är de iallafall, och hon är stolt över att ha bakat dem. Nu har vi dessutom provsmakat varsin, och goda var de också!


En vanlig lussebulle, och Lovis "lussehjärta"



Får väl se vad resten av dagen bjuder på, men något mysigt blir det säkert! Idag blåser det inte heller, så det blir nog en sväng ut i snön! Freja sover just nu ute på altanen, inbäddad i overall, åkpåse och tre filtar... ;) Så fryser gör hon nog inte. Hon sover så gott ute, lillfian, inne sover hon oftast bara 40-45 minuter i sträck, men därute sover hon tills jag väcker henne, oftast efter sådär tre timmar... ;) Så medan hon sover vidare ska jag passa på att leka med Lovis, för det är svårt att riktigt hinna med det annars, sådär helhjärtat. Oftast leker jag med henne medan Freja sitter i mitt knä eller ligger på golvet brevid. Det är härligt att kunna ägna sig åt endast Lovis emellanåt!


Kommentarer
Postat av: Daniel

åh bjud mej!

2010-12-01 @ 07:37:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0