Ny kompis!

Min syster har en app på sin Iphone som heter "talking tom". Det är en katt som upprepar allt man säger med en pipig röst.

Lovis älskar att få låna mosters telefon och leka med Tom, så lyckan var stor förra veckan när jag laddade ner samma app.

Nu inser jag att hon inte förstår själva grejen med katten, hon förstår inte att han härmar henne.

Igår pratade hon med katten på väg hem i bilen (perfekt när man inte vill att hon ska somna!). Så när vi kommer hem säger hon "jag är hemma hos min pappa nu", varpå katten upprepar samma sak. Lovis skrattar och säger "nej, det är min pappa!" Katten upprepar, och Lovis skrattar högre och säger "nej, MIN pappa!" Detta höll på jättelänge! :)

Så imorse började hon igen:
"gomorron, ska vi leka? "jag frågade ju precis det!" "men det var jag som frågade dig" "haha, katt, du är knasig!"

Helt underbart roligt att stå brevid och lyssna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0