Tillbakablick och bloggfunderingar

Igår läste jag tillbaka lite i bloggen och insåg att det snart är fyra år sedan jag började skriva. Och det är just när jag läser tillbaka som jag kommer ihåg varför jag skriver, trots att det ibland kan gå många månader emellan. 

Jag skriver för att vardagen ska finnas kvar, för att det är ett enkelt sätt att samla alla minnen. Jag skriver för att mina barn ska kunna läsa om sina första år, veta vad vi gjorde och förstå hur fantastiskt jag tycker att vardagen är, tillsammans med dem. För att jag själv ska komma ihåg och minnas alla små stunder, som egentligen är de stora stunderna.

Sen är det ju himla roligt att det finns en trogen skara läsare, som tittar in här dagligen, trots att det kan gå månader mellan mina inlägg, det måste jag ju erkänna! ;-)

Men nu ska jag krypa ner bredvid Frejan för en natts sömn, innan jobbet väntar imorgon igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0