Och så kom den, sommaren!

Ja, den kom nog redan i veckan egentligen, men eftersom jag tillbringar mina dagar instängd på ett kontor så upptäckte jag det först igår eftermiddag. Äntligen är det varmt, sommarvarmt!! (att det ska bli svalare redan imorgon, det väljer jag att förbise..)

Igår så fick våra barn även en ny vän. De har tjatat ett bra tag, och längtat ganska så länge. Jag har sagt kanske, deras pappa har sagt nej. Nu kompromissade vi, och igår tog studsmattan plats även i vår trädgård. En lite mindre variant än vad de flesta har. Vi tycker båda att det är otäckt när Freja hoppar med de större barnen, och dethär var vad Marcus kunde tänka sig. En något mindre matta där det inte får plats hur många barn som helst. men ändå en studsmatta. Med nät. Alla lite nöjda.

Freja har hoppat varje möjlig stund tror jag. :-) Igår höll de igång till långt efter nio båda två, medan Marcus och jag satt i solnedgången med varsitt glas vin och njöt av deras skratt, och kände oss allmänt lyckade. ;-) Imorse var klockan bara halv nio när de var ute där igen. :-)

Hela dagen idag har tillbringats utomhus. Tjejerna har lekt, först var förskolebästisen här i många timmar, sen följde Lovis med henne hem. När jag väl hämtade sen (och hittade tre lyckliga tjejer som badade i en skottkärra ;-)) hade de lekt i åtta timmar, och Lovis blev ledsen för att jag redan kom... Medan Lovis var iväg satt Freja o jag i solen och hade mys. Åt chips och drack saft, och pratade om livet ur en treårings synvinkel. Om skalbaggar som kan flyga, om att fylla tre år, om att äta godis innan middagen och om solkräm. Som Freja älskar.
Marcus har slipat och laserat verandan, och rensat o slängt i garaget. Han har även huggit lite ved och hjälpt grannen litegrann.
Jag har... njutit mest, tror jag. Rensat lite i häcken har jag faktiskt gjort, men mest suttit i solen och känt mig lycklig. Fascinerande ändå vad det soliga varma vädret gör med humöret!

Nu ikväll var det Melodifestival. Stora Eurovision-finalen, och Lovis var full av förväntan! Hon konstaterade dock snabbt att sen när hon är med (då hon förhoppningsvis har Minna och Mickan som dansar till hennes sång) då ska hon sjunga på svenska. För hon förstår inget annat språk. Eller jo, yes och no. Och I love you. Och good morning och hello. Men det blir ingen lång sång! ;-) Sen somnade hon två låtar innan Robin sjöng, och jag somnade någon låt efter. Det tar på krafterna att njuta av livet, en hel dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0