Kvalitetstid!!

När Lovis var alldeles ny njöt jag av henne sådär obeskrivligt mycket. Många dagar gick vi inte ur sängen, jag och Lovis, innan M kom hem från jobbet vid 19-snåret. Jag luktade, tittade, klappade, pussade och lärde känna denna lilla varelse, och kunde inte begripa hur jag lyckats vara med och skapat något så ljuvligt! Hon var så mycket finare och mer perfekt än jag någonsin kunnat tänka mig och jag ville stanna tiden. Ville för alltid leva i min bäbisbubbla, där inget störde lyckan. Hon var i min famn nästan hela tiden och jag kände mig tom, och tillochmed avundsjuk, när hon låg i Ms famn om kvällarna.

På allvar var jag orolig över att min fascination över henne, och allt vad hon var, skulle avta ju äldre hon blev. Jag har alltid tyckt om spädisar, ju mindre barn desto "bättre". Jag var rädd att jag alltid skulle vilja ha en ny bäbis, så fort bäbisen blev ett barn liksom.

Men så växte Lovis, och för varje dag blev kärleken djupare. Större. Hela tiden lärde hon sig nya saker, och allt kändes större och mer fantastiskt än det förra. Jag var så urbota stolt över henne och allt som hon lärde sig.

Nu är hon över fem år, dendär fantastiska lilla ungen. Och hon gör mig fortfarande urbota stolt, nästan dagligen, och lyckligare än någonsin! På onsdagar har vi våran egna myskväll och det är onekligen en av veckans höjdpunkter! Jag älskar att ha tid för bara henne, att hinna prata med henne, lyssna och hinna fråga vidare. Att höra hennes funderingar och teorier om olika saker. Att få veta vad dom rör sig inom henne, vad som händer och är viktigt i hennes liv.

Det är verkligen så som alla säger, att var tid har sin charm. Den bästa åldern är den som är just för tillfället!

Ikväll har hon talat om att hon nog ska bli frisör när hon blir stor. För att hon tycker om saxar, och brun färg och ljus färg. Och hon tycker om både kort hår och lite långt hår. Och fröken säger att hon är bra på att klippa. Så frisör passar ju jättebra!

Älskade unge! Vad du än blir när du blir stor, vet jag att du kommer att bli fantastisk. Att du blir lycklig är det viktigaste, allt annat löser sig.

Och jag lovar att jag alltid ska ta mig tid att ha kvalitétsmys med dig, bara du och jag!! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0