Premiärdoppad i sjön!

Jo men visst, igår så slog jag till med årets premiärdopp! Solen strålade när vi gick och lade oss i fredags, och jag deklarerade bestämt att om solen skiner imorgon, då tar vi en stranddag! Och solen sken på lördagsmorgonen, så stranden it was!

Förr, innan barnen (livet är som uppdelat i före och efter barnen, men båda är lika så fantastiska delar!), då var jag himla bra på att ta vara på livet. Jag utnyttjade varje tillfälle till att njuta av vardagen och allra speciellt på sommaren. Det gick inte en solig dag utan att jag var ute från morgon till kväll! (iochförsig inga soliga höst- vinter- eller vårdagar heller...) Sen fick jag barn, och blev föräldraledig. Och jag vill inte gå så långt som att jag slutade ta vara på livet, men jag gjorde det inte alls på samma sätt. Jag var ju liksom ledig alla soliga dagar och hade många fler tillfällen till att njuta. Och dessutom trivdes jag så himla bra hemma i soffan med familjen! ;-) Så nu i några år är det Jossan som oftast fått mig att njuta av stunden och ta tillvara på extra fina tillfällen! (Exvis förra året, så var jag på stranden en enda eftermiddag. Det var tack vare henne.. Och spontangrillade typ en solig kväll, också det tack vare henne.) Detta år har jag bestämt mig för att återigen njuta sådär hela tiden, och jag började igår. Ringde Jossan och fick med mig henne och barnen, och var för en gångs skull den som drog i trådarna... ;-) Vi packade väskan med badkläder, handdukar (6 st till tre personer..) hink och spade, pannkakor och fika. Stressade iväg till stranden i rädslan att solen skulle försvinna.. Väl framme insåg jag att jag glömt solskyddsfaktor och solhattar. Jaja, det var första stranddagen för i år, det blir bättre nästa gång!

En fantastisk dag med glada barn och strålande sol! Brända mamma-kroppar och trötta barn fram på eftermiddagen. ;-) Kvällen slutade med grillad rådjursfilé och ett glas rött på altanen. Sommar alltså, så himla underbart!!


Kommentarer
Postat av: jossan

Tack för att du drog med mig i lördags:)

2013-06-03 @ 18:54:20
URL: http://josefinkans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0