Midsommardag i Hjo

Mina föräldrar var med båten i Hjo över midsommar, så på midsommardagen tog vi oss en liten utflykt, tjejerna och jag. Det blåste, regnet hängde i luften och termometern visare 14 grader... Men det var ju detdär med att jag skulle bli bättre på att ta vara på livet! Och kommer det inga soliga dagar att ta vara på, får det väl även gälla de lite sämre dagarna..?

Vi åt lunch på båten, lekte lite på tåget som står i hamnen och gick lite på stranden och plockade stenar, glasbitar och pinnar. Jag har två små samlare, Lovis hittar saker hon ska pyssla med jämt och ständigt, Freja helt enkelt bara samlar på saker. ;-) Freja doppade fötterna i Vättern, som sas vara 14 grader varm (kall??!?). Tur att hon hade valt vinterstövlarna...

Och visst går det att ta tillvara på mulna dagar, och få ut massor även av dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0