Lyxfredag och cirkus-överraskning!

Vilken lyx det är, att kunna flexa hem tidigt en dag bara för att man vill. Extra lyxigt en fredag, när solen skiner. Största fördelen med mitt jobb, helt klart!! Tjejerna var hos min mormor i fredags, och vid halv två flexade jag ut och hämtade jag dem. På vägen hem stannade vi till vid Furusjön, bara för att visa Freja att bryggorna visst låg i! (I några veckor nu har jag konstaterat att 'nähä, inga bryggor än...' när vi åkt förbi. Just de bryggorna är ett sommartecken, som jag väntar på varje år. Freja har tagit det till sitt mantra, och säger nu 'nej, inga blyggor' varje gång, utan att riktigt förstå vad hon menar. Så i fredags fick vi vända tillbaka och visa!)
Vi blev kvar på stranden i över två timmar! Vi myste och lekte, kastade stenar i vattnet och doppade fötterna. Gjorde sandänglar på stranden och fotavtryck på bryggan.

Sen hem för att grilla några korvar, innan det var dags för stora överraskningen; cirkus! Lovis och M gick, Freja och jag var bara med och tittade på djuren innan föreställningen. Två elefanter har mer eller mindre vandrar löst på grönområdet vid cirkusen nu ett par dagar, och det är svårt att inte fascineras när man står alldeles bredvid dessa fantastiskt stora djur! Så Freja och jag klappade hästar och elefanter, och tog sedan en solig promenad hem där vi spelade fotboll och jagade varandra, och åt godis på altanen, innan Lovis och M kom hem igen. Lovis var nöjd och glad, och trött! ;-)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0