Fina Freja, 3 år!

Älskade, bästa lilla unge!

Jag kan inte förstå att du redan är tre år, det känns ju som nyss då du kom till oss och familjen blev lite mer komplett.

Du har växt till en ganska så självständig individ, du kan gå och greja med ditt i timmar - så länge någon annan är inom synhåll. För helt ensam det vill du aldrig vara, absolut inte vid läggdags och helst inte nattetid. Du somnar antingen i vår famn i soffan eller medan vi ligger bredvid dig i din säng. Jag tänker ofta att vi borde ta tag i det där snart, och lära dig att somna själv... Men även jag tycker det är mysigt! Fram tills för någon månad sedan var det bara jag som fick lägga dig, men nu ber du om pappas sällskap lika ofta. Sen vaknar du varje natt och kommer in till oss. Eller, kommer... vi hämtar dig. ;-) Oftast somnar du snabbt om igen, men ibland kan du ligga vaken i många timmar och jag har svårt att inte njuta av de små samtal vi har då, mitt i natten. Underbara du, så många tankar och funderingar som har tagit plats i dig den senaste tiden! <3

Storasyster är en idol, och lyckan är stor när du får vara med henne och kompisarna och leka. Du klarar det riktigt bra nu, hittar din plats i leken och är med på samma villkor. Lovis är också en stor trygghet för dig! Du låter henne ofta trösta dig och blir du rädd när ni ser på TV kryper du tätt tätt intill. Hittills har ni gått tillsammans på förskolan, men till hösten är det dags för dig att klara dig ensam. Men du har många kompisar! Och jag tror att du är på väg att bli förälskad också. Den lycklige heter Kevin, och honom nämner du ofta.

Du älskar dina dockor och har nu fått en egen, fin rosa, dockvagn i present. Du pysslar om dockorna så bra, tröstar och matar, vaggar dem i famnen. Jag är mormor och passar dem medan du är på jobbet. En fin liten mamma är du! Trots att dina bäbisar nästan alltid är nakna... ;-) Men du älskar också studsmattan, fotbollar, sandlådan, cykeln, stenar, smågubbar, och inte minst gungan. Du skulle nog kunna gunga en hel dag, tror jag!

Här hemma är du framåt och kavat, vet vad du vill och ser till att få det... ;-) Men lämnar vi hemmets trygga vrå blir du lite blyg och vill gärna ha någon med dig. Ofta släpper detta lagom tills det är dags att åka hem igen... ;-)

Du tycker inte om ormar och maskar, och tar inte i sniglar, spindlar eller andra småkryp. Du älskar Kenzo, och honom klappar du och myser med så gärna. Du älskar de flesta pälsklädda djur, på avstånd. Du vill inte komma för nära och vågar inte klappa.

Du är en liten tjej med starka känslor. Oftast är du glad och har sällan långt till skratt. Ett såntdär ljuvligt hjärtligt skratt som man blir alldeles varm i hjärtat av. Lika lätt blir du arg, och kan både kasta saker omkring dig och slå huvudet i golvet. ;-) Men det arga försvinner snabbt och du kommer tillbaka med ett leende i hela ansiktet.

Älskade lilla unge! Utan dig vore inget lika härligt, du får mig att njuta av dagen och ta vara på stunden. Ibland säger jag saker som jag ångrar, men likväl är mitt hjärta alltid så fullt av lycka och glädje, och framförallt kärlek, över det faktum att du är min! (ja, pappas också såklart..) Du är fantastisk på alla sätt och vis!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0