Det är sant som de säger...

... tiden går verkligen fort när man har roligt!

Nu har vi haft drygt tre veckors semester. Och av de dryga tre veckorna, närmare bestämt 24 dagar, har vi haft 2 dagar med regn. 2! Det betyder 22 dagar utan regn, och det känns som om vi har haft världens bästa semester! Jag, som älskar heldagar på stranden, känner mig helt och fullt nöjd efter inte mindre än 13 dagar med sol och bad. Vilken livskvalité! Lovis släppte till sist puffarna och gjorde tappra och bra försök till att simma utan. Även familjens lilla badkruka, Freja, tyckte det var varmt nog tillslut, och badade som aldrig förr.

I övrigt har vi strosat runt i olika små städer, ätit lunch på restauranger, läst många böcker och njutit av varandra. Njutit av livet!

Vi har ätit gurkor, jordgubbar, basilika, persilja, gräslök, ruccola och smultron från landet. Grillat näst intill varje kväll, picknick till lunch. Umgåtts med många fina vänner och mått allmänt bra.

Nu väntar jobb för mig, i en ynka liten vecka, innan det är dags för två nya veckors semester. Ett ypperligt upplägg, må jag säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0