Dendär sömnen...

Eller kanske snarare bristen på sömn. Jag blir galen!!! Jag somnar alltid lätt på kvällen, då är helt slut och somnar på bara någon minut. Men vaknar jag sedan mitt i natten, av att jag behöver gå på toa, eller att tjejerna ropar, ja då kan jag inte somna om. Spelar ingen roll vad klockan är, jag förblir sömnlös.

En veckas semester är just vad jag behöver!! Att få koppla av, njuta av värme, sol och bad, läsa en bok och ha det skönt. Åh vad jag längtar!

Redan fredag imorgon, denna veckan har gått fort, första veckan på länge som jag känner så. Det är också första veckan som jobbet har känts riktigt kul! Antar att det beror på att jag börjar lära mig nu, att alla beslut inte känns övermäktiga och svåra att ta. Endel beslut känns dock svåra i själen, och igår släppte jag fram socialarbetaren i mig, den sidan av socialarbetaren som är upplärd i Jönköping. Där jag fått lära mig att lita på mig själv, våga stå för mina beslut även om de går emot det "vanliga". Att alla individer inte kan bedömas utifrån mallar och regler. Jag tror på att känna sig nöjd med sina beslut, kunna stå för dem och kunna försvara dem inför sig själv, även om det inte riktigt är ett 100% korrekt beslut, enligt mallen. Ett sånt beslut fattade jag igår. Och det känns bra!

Nej, om man skulle försöka sova lite.. Och drömma sig bort till varmare breddgrader, om 4 dagar är jag där... Och promenerar i strandkanten i värmen istället för kylan, som någon sa... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0