fredagseftermiddag...

Sitter på jobbet och längtar ut. Längtar hem. Längtar tillbaka till det mammalediga livet.

Funderar så mycket över det här med jobb och procent och lön och livskvalité. Vad är livskvalité egentligen? Vad vill jag uppnå med mitt liv? Vill jag verkligen jobba såhär mycket? Vad ska vi ha pengarna till, som vi tjänar? Jag vill jobba, det känner jag. Men hur mycket är lagom? Och hur lite kan jag jobba på mitt jobb, utan att jag sliter ihjäl mig den tiden som jag är här?

Ja, sådär ungefär går funderingarna idag. När mina fina ungar har varit ute och åkt 6-hjuling med pappa hela förmiddagen och nu går där hemma och fredagsmyser för fullt. Och jag har två timmar kvar på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0