Älgjakt och nyttigheter!

Nu så är älgjakten igång. Hur irriterad jag än kan vara på M för detta intresse (det tar enormt mycket tid och kostar mycket pengar) så är det ändå härligt att se honom dagen innan älgjakten! Han är så spänd och förväntansfull när han gör iordning alla sina saker, lägger fram sina kläder och planerar sin matsäck. =)
Att han sedan fyller vår frys med fantastiskt gott kött, som jag äntligen har lärt mig att tillaga, är bara en bonus! ;)

För Ms skull hoppas jag att tjejerna intresserar sig för detta i framtiden, så att han har någon att dela allt detta med. Han försöker innerligt varje år, men än så länge (till min stora lättnad…) är det ingen av dem som visar något större intresse. Freja vill gärna åka med i bilen och titta efter älgar men hon blir väldigt bekymrad om de skulle skada sig eller så, så någon jägare har jag svårt att se i henne. ;)

Imorse var jag ute och gick, innan jobbet. Det går ok med nyttiga livet. Eller hälsosamma livet, förresten, det låter roligare. Ibland är det inte bara nyttigheter, men även det kan vara hälsosamt, på ett sätt, tänker jag. Det är viktigt att njuta också! Det finns ingen som vet hur framtiden ser ut, så lite njutning måste man också klämma in. Men i stort så går det bra! Även om det inte är några större förändringar på varken vågen eller måttbandet…? Det har jag så svårt för, jag tappar motivationen så himla lätt då! Så nu har jag bestämt att jag inte ska väga mig förrän 1 december. Och till dess hoppas jag att 4 kilon har försvunnit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0