Mors dag, en härlig sommarsöndag!

Mors dag i all ära, men det är en dag som jag är väldigt kluven inför. Jag påminns extra mycket om att ett av de barnen dom jag är mor till, inte är riktigt här.

Dagen började iallafall med frukost, mysigt såklart, fortsatte med mycket sol och värme och många kramar och pussar av mina fina, fantastiska tjejer! Förmiddagen tillbringade jag i en solstol; Lovis bjöd grannarna på kladdkaka och Freja sov.

Moster J hade biljetter till cirkus och hade bjudit med sig Lovis och Freja. Lovis var mycket förväntansfull, lycklig över det faktum att det bara var de och moster, spänd inför clowner och ballerinas. Freja förstod inte riktigt vad som väntade, men rycktes med av stämningen. "Yeah!" skrek hon,ed armarna i luften, varje gång cirkusen nämndes.

Själv såg jag eftermiddagen klart; jag, en filt, en bra bok i en park. Två tjejer i nymålade naglar och matchande klänningar vinkade glatt hejdå och jag åkte och lade mig i gröngräset. Jag hade packat upp boken, en dricka, och konstaterat att jag hade två timmar för mig själv där i paradiset, när telefonen ringer. Freja har blivit rädd för clownerna och ballerinan... ;) Det var bara att packa ihop och hämta henne, så Lovis och moster kunde fortsätta sin efterlängtade cirkus-eftermiddag!

Freja och jag hade dock en väldigt härlig stund i parken, dit vi åkte tillbaka! Frejamys är nog ändå snäppet bättre än egentid! (även om en stund i solen, utan någon annan att tänka på, vore väldigt uppskattat...;) )

Nu sover två mycket trötta tjejer, och jag ska slå mig ner i soffa där finaste mannen bjuder på mat!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0