Halsfluss!

Ja, idag konstaterades halsfluss på båda tjejerna! Fina små flickorna fick halsen topsad och positivt på streptokocker A; penicillinkur i 10 dagar väntar.

3 gånger dagligen ska medicinen intas. Själv har jag aldrig ätit penicillin, men den här sorten (Kåvepenin) sägs ju vara jätteäcklig! Och mycket riktigt, Lovis skrek "jag vill inte ta denna äckliga medicinen!" och sen var fighten i full gång. ;) Lite hot, lite lockande, lite våld... ;) Tillsist var den i magen iallafall. Det blev snabbt byte av taktik; vi lekte doktor med penicillin-sprutan och apelsinjuice, gjorde upp ett schema med varsin färg att kryssa med och köpte 29 godisbitar till dem var - en för varje gång medicinen ska intas. Och på kvällen gick det mycket bättre! Lovis grät lite först, sen tystnade hon tvärt och sprutade in medicinen själv! Sen berättade hon stolt om hur hon bara bestämde sig och tog den, gång på gång! ;) Freja är lättare, lite fasthållning och så sprut! Även hon tar stolt sin penna och kryssar, men tycker minsann att hon borde få mer än en godisbit... ;)

Imorgon är det M som är hemma med dem, idag har jag fått en bonusdagar! De är lika pigga som alltid, så det var verkligen en bonusdag! <3


Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vad smart, precis en sån mamma hoppas jag på att bli :) Kram

2012-06-13 @ 19:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0