Fredag!

"Nu är det fredagsmys, hoppas inte föräldrarna stör... Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör!"

Imorse vaknade jag av att Lovis låg och sjöng bredvid mig. ;)

Och visst, idag är det fredagsmys! Trettondagen och alltså ledig dag för mig, skönt! Vi ska dansa ut julen, plocka bort tomtar och in med våren. Det är så konstigt detdär, redan i oktober börjar jag längta efter att få plocka fram adventspyntet, när det sedan väl kommer upp tycker jag det är så mysigt och undrar varför man inte har det året om?! När granen kommer in kan jag titta på den en hel kväll och bara njuta av allt mys som den innebär.
Sen blir det nyår, och helt plötsligt är det som att tomtarna inte kan stoppas ner i lådan fort nog! Jag längtar efter tulpaner, vårsol på kinderna och tussilagos plockade av små barnhänder.

Som sagt; konstigt! Men idag är det iallafall dags för undanplock, men först soffmys med efterlängtade tjejer!!

<3



Kommentarer
Postat av: Frikadellen

Känner igen mig i det där! redan efter juldagen tycker jag att julpyntet känns så sjukt tacky, och som man längtade under hösten att få plocka fram det! Märkligt...

2012-01-10 @ 20:55:33
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0