Måndag igen!

Ja, så var det måndag igen! Helgen har spenderats på västkusten där vi firat att fina F har blivit fru. <3 Fru blev hon dock redan i november men bröllopsfesten hölls nu.

Jag och F träffades på Nya Zeeland för över 10 år sedan. Vi var aupairer i varsin familj i Auckland, och träffades nedanför en rulltrappa i september 2001. :) Tillsammans (och även tillsammans med E och E) har vi gjort en hel del roliga, galna och lite farliga saker. Det är konstigt att tänka att vi då var 19 år och tog hand om andras barn, levde livet på fritiden och förfärades över hur otroligt rika och bortskämda våra värdfamiljer var, och idag sitter vi med våra egna barn, män och en stor fin mage. Och ändå känner vi oss inte äldre än vad vi gjorde då, när vi ses.

Vi träffas inte så ofta, vi försöker en eller två gånger varje år, men när vi ses tar det inte många minuter innan vi är tillbaka där; 19 år gamla på andra sidan jorden. Just det att vi var på andra sidan jorden, alla fyra utan familj eller trygghet, har gjort att vi lärde känna varann på ett speciellt sätt. Vi hade bara varandra att lita på och vända oss till. Vi blev som en liten familj vi fyra, och trots att vi varken träffas eller pratar så ofta idag känner de mig på ett sätt som många andra inte gör.

Det var hur som helst en väldans trevlig kväll!

Tjejerna var hos mormor o morfar och hade det mysigt! Igårkväll kramade jag Lovis och sa: "Åh, jag har längtat efter er!" Lovis kramade mig hårt tillbaka och sa: "Jag med!! Eller... inte egentligen. Jag är glad att träffa dig, men jag har inte tänkt så mycket på det under helgen..."

Underbara lilla unge!! <3 Även om det känns lite i mammahjärtat att hon inte tänkt på mig, är det väldigt skönt att veta att de har det bra och är trygga med att lämnas bort emellanåt. man kommer hem med mycket ny energi och det märks väl att vi alla mår bra av att längta efter varann ibland! Även om det bara är jag som längtar... ;)

Nu är vi igång med vardagen på riktigt, första dagen på förskolan idag. Freja hade gråtit när M lämnade henne, men annars lekt och varit nöjd hela dagen. Sovit bra hade hon också gjort. När jag kom och hämtade visade hon glatt allt hon lekt med och hade inte bråttom hem, vilket jag tolkar som ett gott tecken! Vi är då nöjda med förskolan och det är så himla skönt!!!

Nu ska jag ut o promenera innan sängdags, lite social samvaro med vänner, det är fint det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0