Hur många gånger gillt kan man köra?

Många, hoppas jag... ;) Trots goda intentioner har jag svårt att skriva här regelbundet! Nu gör jag ett nytt försök, efter nästan två månader härifrån.

Idag är det den andra december. Julkalendern har startat, snön ligger på marken. Adventsstjärnor och ljusstakar lyst fint i alla fönster och jag hann klart med paketkalendern i tid.
Det har varit en jobbig höst, tycker jag. Jag har nytt jobb med allt vad det innebär. Dessutom är även fyra kollegor, och min chef, också nya så det är väldigt rörigt! Uppepå det byte sv kök och den vanliga vardagen med städ, tvätt, matlagning och VAB... ;) Gustavs 6:årsdag tog oväntat hårt, kanske beroende på skolstarten för hans jämnåriga.

Ni vet dendär känslan av att tiden liksom rinner ifrån en? Att man inte riktigt hänger med, och att det alltid finns mer saker att göra än tid att göra det på. Den känslan har jag haft hela hösten. Oklart om det är tiden eller energin som inte räckt till, men jag har iallafall känt mig inre stressad och lite deppig mer eller mindre hela hösten. Kanske har det varit en kombination?

Men. I fredags hade vi en ledig dag, M och jag. Barnen lämnade vi av för mys med gamlamormor och åkte själva in till stan. Där fördrev vi hela dagen med att långluncha, handla de flesta julklapparna, fika, mysa och bara strosa runt. De flesta julklapparna är således klara och imorgon står julgodisbak på schemat. Pepparkaksburkarna är fulla och finkläderna inhandlade. Nu är det dags att börja njuta, för detta är ju en fantastisk tid på året, egentligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0