En lycklig tjej!

Idag gjorde jag min dotter mycket lycklig, hon fick nämligen cykla de 5 km till förskolan. Hon har bönat och bett flera gånger, men jag har hela tiden trott att hon inte skulle orka det, att det skulle vara för långt. Men så i måndags lovade jag, att på onsdag ska vi cykla.
När vi vaknade i dag öste regnet ner, men inte kunde jag ta tillbaka det löftet inte! Så det var bara på med regnkläder och ner med Freja i regnskyddad vagn och iväg.

Och som hon trampade på, min duktuga tjejja! Hon cyklade som aldrig förr, upp och ner för backar och snabbt som bara den på raksträckorna. Och skrattade högt när hon cyklade över guppen! Att det regnade gjorde henne inget, hon lutade huvudet bakåt och skrattade och sa "det är härligt att cykla när det regnar!"

I en nerförsbacke cyklade hon riktigt snabbt, så skrattade hon högt och skrek "åh, mamma, jag älskar dig!"

Lycklig dotter, lycklig mamma!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Å vad glad jag blir när jag läser om dina fina barn å så duktig Lovis var som orkade hela vägen.

Kram från Susanne

2011-09-21 @ 16:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0