Ny säng!

Freja sov de första 11 månaderna av sitt liv på min mage. Hon älskade det, jag älskade det. M var mindre nöjd... ;) Till sist fick jag dock väldigt ont i ryggen av att ha henne på mig och dessutom stördes hon en hel del av oss. Freja fick då flytta in i sitt rum och spjälsängen.

Sedan dess har hon fått välling i vår famn i soffan och sen somnat där, varpå vi burit in henne till hennes säng. Dels har vi tyckt att det varit mysigt att låta henne somna i famnen, men också smidigt. Inga tårar, inget kämpande eller stressande. Och vi är mycket för det smidiga. ;)

Oftast sover hon bra men vaknar till ett par gånger innan vi själva går och lägger oss, och då har det varit svårt att söva om henne i spjälsängen. Man kommer inte in med armen genom spjälorna och får ont i armen och ryggen av att stå lutad över kanten... Vi tar då upp henne i soffan och allra oftast går det bra, hon somnar på någon minut igen. Problemet är de kvällar som Lovis av någon anledning inte somnat, då har vi helt plötsligt två tjejer som inte vill sova... ;)

Så igår tog vi in växa-sängen till Freja. Det är ju en liten kant på den, så hon rullar inte ur, men ändå kan vi krama henne ordentligt även när hon ligger i sängen.

Ikväll provade jag att ge Freja vällingen i sängen, och sedan söva henne däri. Vi sa gonatt till pappa och sen la jag Freja i sängen och satte mig bredvid. Hon åt sin välling, lade sig på min arm (fast i sängen, liksom) och somnade. 7 minuter senare var jag tillbaka i soffan igen. Alldeles förvånad!

Så ikväll har Freja, snart 16 månader, somnat i sin säng för allra första gången. På min arm visserligen, men ändå. :) Återstår att se om det var en händelse eller faktiskt en ny rutin... ;)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Håller tummarna för att det fungerar lika bra ikväll! det är något magiskt med växasängarna helt enkelt;)

2011-10-24 @ 19:53:50
URL: http://josefinkans.blogg.se/
Postat av: Vickan

Ja, nåt är det! :) Hon somnade inte riktigt lika lätt, men sov till 00.14!!

2011-10-25 @ 13:21:54
URL: http://hemligarummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0