Nattligt samtal

Igår var Lovis väldigt trött och gick och lade sig redan 18.45. Vid midnatt ropade hon på oss och M gick in och lade dig hos henne. Jag satt redan i soffan, med Freja, som inte ville sova någon annanstans...

Jag hör hur M kryper ner i sängen, i tron om att de ska sova. Lovis hade dock andra planer... ;)

L: "Vet du vad jag fick till förrätt därborta?"
M: "Nej..."
L: "Jag fick sånnadär rån. Två stycken, jag ville inte ha två rån, jag åt bara ett."
M: "Ok."
L: "Vet du att Petronella har fyllt år. Såhär många, förra veckan. När jag fyller fyra år önskar jag en prinsessbok."
M: "Vad bra gumman. Men nu måste vi sova så du orkar till förskolan imorgon."
L: "Ja. Gonatt då."
M: "Gonatt!"

....

L: "Vad gör mamma?"
M: "Hon söver Freja"
L: "När ska Frejas vattkoppor försvinna?"
M: "De försvinner snart."
L: "Gonatt."
M: "Gonatt."

...

L: "En gång träffade vi många troll i skogen. Vi fick äta prickiga bananer och smaka på trolldricka. Men jag ville inte smaka. Bara på bananerna. Och på trollbajset. Fast det var chokladbollar."
M: "Vad gott."
L: "Ja. Men gonatt."

Haha, sen tror jag att hon somnade. Helt underbart att vakna mitt i natten och ha massa att berätta! Älskar att höra hennes små historier, både verkliga och fantiserade!

Inatt hoppas vi dock att båda fina älsklingarna sover gott. Freja somnade i sin säng vid halv åtta och sover (peppar peppar!) fortfarande.

Dags även för två trötta och halvkrassliga föräldrar att krypa till kojs.
Gonatt!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0