Ett första frisörbesök!

Lovis har av någon anledning varit rädd för frisören. Jag antar att det känns väldigt utlämnande att sätta sig i stolen och släppa kontrollen till någon man inte känner!

Men igår var det dags! Hon följde med när jag skulle klippa mig och hade gått med på att själv sätta dig i stolen.

Vi fick vänta lite innan det var vår tur, så vi tittade lite i sådanadär frisörböcker med olika exempel på frisyrer. Lovis hittade en hel hög med bilder på hur jag skulle klippa mig, och tillslut hittade hon en som hon själv ville ha. Det var inte så mycket frisyr, mer en uppsättning. En stor flätad knut bak i backen, gjord av ett hår som säkert gick långt ner på ryggen på tjejen i fråga.

När det var Lovis tur att klippa sig bad hon mig hämta boken, för det var så hon ville bli klippt. Jag förklarade att uppsättning fick man göra hemma, och hon nöjde sig med det. Hon satt alldeles stilla och var hur duktig dom helst! <3 Så när hon var klar frågar frisören
"vad vill du ha för färg?"
Lovis, som förra veckan var med när J färgade mitt hår ganska mycket mörkare, svarar lite nervöst
"ehh... ja, hmm... Kanske lite ljusare, isåfall..."

Sötisen har ju aldrig varit hos frissan förut och hade ingen aning om att duktiga barn får några slingor färgglad, uttvättbar, färg på slutet! Men tillslut valde hon rosa och gick stolt därifrån. :)

På kvällen undrade hon om hon inte skulle få sin ros... Det dröjde lite innan jag förstod att det var flätan hon menade. :) Så igårkväll somnade en lycklig, nyklippt, tjej med "ros" i håret!

Men imorse blev hon besviken;
"va?! Behöver man göra en ny ros varje dag?? Jag tror inte jag vill det... Jag vill nog ha såhär kort idag, istället..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0