Födelsedag! <3

Idag fyller Lovis år, fyra år. Det är alltså fyra år sedan jag låg i en sal på BB och myste med min nya, alldeles egna, dotter. Det är så stort och än idag har jag svårt att förstå att det är sant!

Jag minns den där första tiden så väl. Hur livet förändrades och blev så mycket härligare! Hur fokusen så naturligt och självklart flyttades till denna nya lilla människa! Hur jag tittade på henne och lyckan bubblade över och jag var tvungen att skratta högt för att lätta på trycket. Hur jag helst bara satt med henne i famnen, dagen lång, och njöt av att vara mamma.

Älskade, finaste, kloka lilla Lovis! Hon har blivit en så stor och förståndig tjej. Hon kan så mycket och förstår ännu mer. Hon är ömsint, omtänksam, kärleksfull, försiktig, social, smart, glad, känslosam och duktig. Hon är snäll mot sin syster, mån om sina kompisar. Gör ofta små kort för att tala om att hon tycker om människor omkring henne.

Hon älskar sång och musik, att dansa och röra på sig. Hon älskar också att pyssla, dega, klippa o klistra och baka. Hon leker mycket med dockorna i dockskåpet, men inte så mycket i själva dockskåpet. Allra helst sitter hon på soffan, uppe på ryggstödet med benen hängandes nedför baksidan, och leker med dockorna i fönstret.

Hon har en fantasi som är oändlig! Titt som tätt "blir hon" Petronella, och med henne kommer en hel familj, systrar och mostrar och kompisar. Petronella kan det mesta och har varit med om allt. ;)

Hon älskar att vara inne hos våra grannar, ett pensionerat par i 65-70 årsåldern. Där inne får hon full uppmärksamhet och tillsammans med Elisabeth pysslar, bakar eller leker hon.

Jag är full av kärlek till detta underbara barn! Jag är fortfarande förundrad över hur starkt man kan känna för någon, och att när jag älskar henne som allra mest, då gör hon något som får mig att älska henne ännu mer. Varje dag känner jag mig så stolt över henne! Varje dag är jag lycklig över att just hon kom till oss, den där fredagen för fyra år sedan!

<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0