varför??

Sitter här och läser gamla inlägg och gamla mail, och undrar varför man hela tiden ska hålla på och längta framåt? Under hösten längtade jag till julen, och till att snön skulle komma. Nu kan det inte gå fort nog tills att snön försvinner och det blir vår. När Lovis kan ta på sig gympaskor och en tröja och gå ut, och när Freja kan få krypa på gräste (förutsatt att hon kryper, då... ;) ). Jag vill kunna plocka tussilagos på väg hem från förskolan och sätta i den lilla vasen på köksbordet, sitta ute i vårsolen om eftermiddagarna. Jag vill kunna ta på mig sneakers och jeans och gå en promenad. Jag vill ploppa stenar i brunnarna, blåsa sopbubblor och kort och gott; njuta av vårvärme! Men jag slår vad om att så fort våren är här på allvar börjar jag längta till riktigt varma dagar, att kunna gå barfota och att äta jordgubbar på en filt på gräsmattan. Att vakna allt för tidigt av värmen, eller av en fluga som surrar. Att kunna sitta på altanen till långt in på natten, att se tjejerna bada i poolen.

Varför är det så himla svårt att njuta i nuet??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0