kärlek!

Ibland bara kommer det över mig, hur otroligt fina mina tjejer är och hur himla lycklig de gör mig! Jag tittar på dem och blir alldeles varm i hela kroppen, jösses var underbart det känns! Så svårt att förstå att dessa vackra fantastiska tjejer är mina (och Ms såklart!) och att en del av mig liksom finns i dem. ♥ Kärlek, är vad det är!

Igår var vi på stan och lunchade med saknade kollegor, enda nackdelen med att vara föräldraledig är att man inte träffar dem lika ofta. Trevligt att luncha lite, iallafall. Sedan gick vi en sväng på stan, tjejerna och jag. Lovis var på superhumör och vi hade verkligen jättehärligt. Sen när vi kom hem lekte vi lite, och sen var det dags att sova. Då fick jag en kram och så sa hon "tack för den underbara dagen" Älskade unge, hon har så många fina kommentarer! Många av dem snor hon från mig, men hon ger dem tillbaka, och det värmer så i hjärtat! Även till Freja har hon så mycket fint att säga, varje dag får Freja höra att storasyster älskar henne, att hon är en "sötnos" och att "jag är så glad för jag har dig!". I söndags sa hon till M "jag är så glad för du är hemma" och när M frågade varför svarade hon "för jag gillar dig" med ett tonfall som att det var helt självklart. Fina fina Lovis, hoppas att hon känner att hon får lika mycket kärlek tillbaka som hon ger!

Frejas rum är klart och på lördag hoppas vi att vi är klara även med Lovans rum. Ska bli så skönt!! Men nästa vecka drar vi igång med hallen, så det blir ingen lång vila ifrån färg- och spackelburkar, täckplast och slipdamm i hela huset. Men så otroligt skönt när det blir klart, fint! Och skönt...

Nej, nu ska jag krypa ner brevid min lilla tjej, som sedan ett par veckor sover brevid mig i sängen, istället för på mig. Vi lägger henne också innan vi själva går och lägger oss, vilket känns himla konstigt! Men hon har verkligen anammat rutinerna nu. Hon sover oftast en gång/dag, ett långt pass mellan halv 11 och 15 nästan. Sen är hon vaken till runt 19.30 då vi lägger oss med henne i vår säng, och hon somnar. Sen sover hon oftast till 08, ca. Imorse ville hon ha välling vid 06, men det är första natten på 2 veckor. Ett par gånger per natt tappar hon nappen, men det är ju sånt som hör till. Hon är inte vaken, och jag är så tacksam för att vi får (nästan) hela nätter med sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0