slut på ledigheten!

Jaha, så var hela jullovet slut. Tänk, man tycker att man har så lång ledighet framför sig, men så går det så fort. Redan har vi varit igång i två dagar, och det känns som lover är långt bakom oss... Lovis blev glad över att få träffa kompisarna på förskolan igen, både igår och idag hade jag svårt att få med mig henne hem. Men när vi väl är hemma så är det bra, hon trivs tack och lov alldeles ypperligt med att strosa här hemma, med mig och Freja. ♥

I helgen har vi grejat och rensat, så i veckan nu ska vi måla och tapetsera på Frejas rum. Hon kommer inte få flytta in där riktigt än, jag tycker så mycket om att ha henne brevid mig om nätterna. Men alla hennes grejer behöver någon stans att vara, och då kan vi lika gärna göra iordning på direkten.

Idag har jag iallafall bestämt mig för att jag inte ska jobba nåt i sommar, så imorgon eller på torsdag måste jag ringa min chef och tala om det... Först tänkte jag att jag skulle jobba lite, dels för att komma ut lite men också för att spara några dagar. Men vi förlorar allt för mycket ekonomiskt, så det går inte. Och jag ska inte ljuga och säga något annat än att jag faktiskt är glad för det, jag njuter av att vara hemma och tycker det känns oerhört lyxigt att få vara hemma hela detta året!

Ikväll är M på hockey, tittar på hockey för en gångs skull, oftast är han ju iväg och spelar själv. Lovis sover, Freja pratar lite med miniräknaren och jag ser på Bygglov. Ska gå ner och göra mig en fruktsallad i pausen, och ha en skön kväll i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0