långledigt!

Vad underbart det var att vakna imorse, och inse att det bara är fredag. Och att vi är lediga idag, och två dagar till. =)

Igår rensade vi i garderober här hemma, fem garderober rensades varar två blev nästan helt tomma... Jösses vad mycket skit vi måste haft där. Eller alltså, det såg jag ju att vi hade. Men nu är det slängt, det som var skräp, och det som vi bara inte ville ha kvar men ändå fortfarande var ok, ska lämnas till second hand. Imorgon fortsätter städningen genom att flytta ner allt från pysselrummet/kontoret till de numer tomma garderoberna i lekrummet, så får jag och tjejerna dela på utrymmet... Blir nog bra!

Igår kväll var vi hemma hos kompisar och åt god mat. Sist jag och tjejerna var där blev Lovis och deras lille W osams över en svart bobbycar, båda ville ha den svarta bilen. Lovis och jag pratade om detta innan vi åkte, och jag försökte förklara att det blir ju så mycket roligare om man turas om och är sams.

mamma - det är ju bättre att ni turas om, så ingen behöver bli sådär ledsen.
Lovis - men mamma, vet du? Idag skyndar jag mig och tar bilen först.

Haha, ja så löser man problemen i en 3-årings värld. ♥ Lovis sa nåt likande hemma hos mina föräldrar på nyårsdan. Hon och min mamma bakade chokladbollar som de skulle bjuda på dagen efter, när vi skulle fira lite sen jul här med mina kusiner och alla mina systrars respektive.

mormor: Men Lovis, du kan inte göra så stora chokladbollar, då räcker det inte till alla. Då kanske inte gamlamormor och mostrarna får någon.
lovis: men jag gillar inte små, jag gillar bara stora.
mormor: men tänk om du inte får någon då, om gamlamormor och mostrarna har tagit en, så räcker det inte till dig. Det är bättre vi gör många små.
lovis: men jag gillar bara att göra stora. men vet du vad? jag skyndar mig och tar en först.

Älskade unge, tänk om livet vore så enkelt. Att man kan skynda sig, och hinna allt före andra, så slapp man bekymmer.

Idag har vi hälsat på liten bäbis. Fast helt liten var han inte, men jag har inte träffat honom innan och han var mycket mindre än min bäbis... Tänk att det kan vara så ljuvligt med en så liten människa! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0