kräksjukan hittade hit...

Jo, det blev mer kräk än bara Lovis... På söndag morgon vaknade Freja vid 4-tiden, och kräktes lite i sängen. Sen satte jag mig med henne i soffan och ´först när klockan närmade sig sju kunde vi lägga oss ner och sova lite till. Däremellan spydde hon säkert 15 gånger, och jag överdriver inte. Hon kräktes och jag grät... Alltså, jag tyckte det gjorde ont i hjärtat när Lovis kräktes, men detta var värre. Lilla lilla älsklingen! Det borde ara genetiskt omöjligt att bli spysjuk när man är så liten!  Sen under dagen var hon glad och faktiskt ganska så pigg, men vid 18-tiden kom det igen... Även M blev dålig så nu är det bara jag kvar... Resten av familjen är dock på benen igen, så förhoppningsvis klarar jag mig!

Lovis har varit på förskolan idag, hon längtade verkligen efter sina kompisar och hann inte ens säga hejdå innan hon var borta. =) Nu sitter hon och ser på film. Hon ville se "den dära Bertam-filmen" Det tog ett tag innan jag förstod att det handlade om Bertil, och Nils Karlsson Pyssling. ;) Snart ska vi pyssla lite, är så mysigt!

Frejas rum är näst intill klart, och det känns toppen! Lovis rum är tapetserat och målat, men sen kom det visst något ivägen, så det saknas fönsterbräda, rullgardin och sådär... Jaja, imorgon hoppas jag på att även det blir fixat. Det blir fint, men inte alls så mysigt som jag hade tänkt mig. Jag måste komma på något som gör det lite mysigare, får fundera lite...

Nej, nu ska jag mysa lite med min storskrutt i soffan innan vi sätter oss och pysslar lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0