Denna Petronella...!

Idag kom Lovis fram till oss i köket och såg jätteledsen ut! Jag trodde hon skulle börja gråta, så jag tog henne i famnen.

"Vad är det gumman??"
"Jag är arg på Petronella! Hon sa att jag skulle få komma på hennes fredagsmys, men nu får jag inte det längre."
"Ojdå. Har hon ångrat sig?"
"Ja. Mia och Emelie skulle komma dit."
"Fick inte du vara med då?"
"Neej..." (gråter nästan)
"Du får vara med på vårat fredagsmys istället!"
"Men jag ville gå till Petronella..."

Tillslut gav hon med sig och satte sig i soffan med oss. Men jag blir tokig på denna Petronella! Jag tycker det är svårt att veta om man ska säga att det faktiskt inte är på riktigt, speciellt när hon faktiskt blir ledsen över det...?

Nu sover hon dock, lilla älsklingen, efter fredagsmys med mamma, pappa och lillasyster. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0