vad hände med våren...?

Först kom den aldrig, snön vägrade att smälta. Sen så kom den, och vips - så var den redan slut..? Iallafall över påskhelgen, för vilken underbar sommarvärme vi har haft! Helgen har tillbringats på baksidan, Lovis i sandlådan, Freja på en filt under parasollet och jag i en solstol. Älskade fine mannen har byggt staket, så nu kan barnen härja fritt här på baksidan. Så skönt!

Påskhelgen började i torsdags med att Lovis hade påskfest på förskolan. Hon var så glad och ville så gärna klä ut sig till 'påskgumma', det var spännande med den stora kjolen och röda kinderna, fräknarna, kaffekannan och kvasten. Och just det, förklädet också. Och huckle, såklart, allt skulle på! =) Så söt var hon, och alla kompisarna var lika fina! ♥ Lovis var dock lite besviken när jag hämtade henne;
"jag kunde inte flyga, mamma. Jag fick låtsas"

Underbara lilla älskling!!

På torsdagseftermiddagen var vi hos fina M och hennes föräldrar och lekte i många timmar, först lite inne men sen kom vi som på att det var härligt väder och vi gick ut.

I fredags var vi hos mina föräldrar och åt påsklunch tillsammans med alla systar och deras finingar, mormor, farmor och farfar. Eftermiddagen tillbringades sedan på deras baksida. ;)

På påskafton hade påskharen varit här och lämnat påskägg i trädgården, Lovis tyckte att det var spännande att få leta och blev väldigt exalterad när hon hittade dem, ett till henne och ett till Freja. Förmiddagen ägnade M till att jobba och jag och tjejerna var ute. Vi tog en sväng till lekparken och vitsippsbacken för att försöka ta lite fina kort, sen var vi hemma på tomten och bara myste! Under eftermiddagen byggde M staket, Lovis är så otroligt söt när hon går brevid och ska hjälpa honom. Kör han fast har hon alltid nån liten idé på lut om hur han ska göra. =) Hon älskar att få vara med och det är så underbart att se henne, hon är liksom så stolt över att få vara en del av det han gör.

Påskaftons kväll var familjen S/A här och grillade. Senare under kvällen kom även familjen S/B och vi blev sittandes på altanen till klockan var 01, tror jag. Men då var det kallt när vi öppnade altandörren för att släppa ut dem... Burr!

Ja, även resten av helgen har gått i sommaren och solens tecken, och jag känner redan ångest inför det faktum att livet inte förblir såhär. Msydagar med mina älskade flickor är liskom ingen livslång verklighet, och det känns så sorgligt, på nåt sätt. Alltså, det är roligt att jobba, det tycker jag. Jag trivs med arbetskamrater och arbetet. Men... Att vakna med båda tjejerna i sängen, Lovis frågar "vad ska vi göra idag" och jag kan svara "jaa, vad vill du göra?" Ja, det är liksom bättre! Att verkligen få njuta av dem, utan stress, utan tider att passa. Helt utan krav, det är ju det som är livskvalite! ♥

Nu kom M hem, och båda tjejerna sover sedan lite över en timma (när vi kom in idag hade vi varit ute konstant i 8 timmar, så de somnade som stockar!) så nu ska vi ha lite annan typ av livskvalite, filmkväll i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0