så var helgen slut, igen...

Det är inte klokt, tycker det var nyss jag satt här och skrev att helgen går så fort, och så har det redan gått en helg till! Men det har varit en bra helg, en lång helg dessutom då M var ledig i fredags.
I går var vi och grillade med fina vännerna, jättemysigt! Det är två kompisar till Lovis, och de har så roligt tillsammans. Underbart att se dem tillsammans! Freja sov i vagnen hela tiden. Sammanlagt sov hon 6 timmar, med en liten matpaus på 15 minuter, under dagen igår. Hon är äntligen pigg igen, efter sin förkyldning och spruta. Så nu är hon sitt vanliga glada jag, lillfian! Så härligt, jag blir så lycklig i hela kroppen när jag ser henne! (Lovis med, såklart!) När hon låg i magen kallade vi magen för Bubblan, för att vi blev sådär bubbligt lyckliga när vi tänkte på att det låg någon därinne som skulle komma ut, och bli en del av vår familj. Och det är så det känns fortfarande, det bubblar i hela mig när jag ser barnen, när jag tänker på att de är mina! Jag kan inte förstå att en del av mig har skapat något så ljuvligt!

Idag började jag dagen med en promenad med P, det blev sådär underbart höstväder så det var jättemysigt! Sen gjorde M pannkakor, jag själv är värdelös på att steka pannkakor med M fixar det galant, och det är ju så gott! Sen nu i eftermiddag har mamma o pappa varit här o fikat o lekt, och sen var helgen slut...

Nu sover Lovis, Freja har somnat brevid mig på soffan och M och jag ska äta lite. Imrogon är det ny vecka, och jag hoppas att jag får energi till att städa lite här hemma, för det behövs! Eller så tar jag ytterligare en vecka i soffan med Freja på förmiddagarna och på Lovis lekrum på eftermiddagarna. Stöket finns ju kvar även veckan efter... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0