jag ser det snöar...

Ja, idag var det minsann vitt på marken när vi vaknade! Lovis hoppade upp snabbare än någonsin för att titta ut genom fönstret, och få se snön som yrde runt därutanför! =)

De har fotograferats på förskolan idag. Både gruppbild och porträttbild. Finaste Lovan hade ny klänning med blåa byxor dagen till ära, så fin så! De blå byxorna var det viktigaste, så det var ju bara att rätta sig efter det. Hon fick skjuts hem av en av fröknarna, så jag slapp ge mig ut i snöyran och hämta henne igen. Dessutom så kom hon hem tidigt, så det blev en riktig bonusdag tillsammans! ♥
Idag är vi båda lite trötta, jag har ont i halsen och känner mig lite hängig. Lovan verkar mest trött, vet inte riktigt varför - hon har sovit riktigt bra senaste 3-4 veckorna! Men men, det behöver väl inte alltid finnas en uppenbar anledning, eller hur?

I veckan var vi ju dessutom inne i stan och fotade henne för lokaltidningen, för om en vecka fyller hon tre år, vår stora kloka fina underbara tjej!! Kan inte tro att det är sant, att min lilla tös har blivit så stor!!? Nästa helg ska vi ha kalas här hemma och för några veckor sedan satt hon och gjorde så fina kort till alla släktingar, som hon sedan lade på brevlådan. Med omsorg valde hon vilka färger alla skulle få på sina kort, vad det skulle vara för några dekorationer på korten och så skrev hon fint sitt namn under själva hälsningen.
Iallafall, när vi var på väg till stan för fotograferingen snubblade hon och slog näsan i asfalten, så den är riktigt skrubbad nu. Fint minne att ha på korten! ;)

På söndag ska vi ha dop för älskade lillfian! FREJA Ester Madelaine ska hon heta, vårt lilla hjärta. Jag har en hel del att fixa inför söndag, och så ska jag desstuom till Ullared på lördag, kanske inte bästa tajmingen.. Men det ska bli mysigt med dopet, jag har hittat så fina sånger som jag ser fram emot att få höra, och fina faddrarna ska också få sitt uppdrag officiellt.

Nu blir det mat här, sen ytterligare lite mys i soffan innan jag sätter igång och grejar. Det är verkligen dethär som är livet; lediga hemmadagar med mina tjejer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0