hektiska dagar!

Ojoj, det har varit några hektiska dagar nu! Först Frejas dop och alla förberedelser inför det, baka bröd och koka marmelad, fixa med häften om henne, ordna med musik i kyrkan, kläder att ha på oss... Iallafall så blev dopet jättebra, jag är så nöjd! Freja var nöjd i kyrkan, prästen höll ett fint doptal och sångerna som sjöngs vart så fina! Jag verkligen älskar texterna på dem båda, de säger precis vad jag vill säga till Freja!
Även själva kalaset efteråt var jättemysigt, några avhopp i sista minuten vilket alltid är tråkigt, men så blir det ju nästan alltid. Väldigt trevligt var det iallafall! Superfina presenter fick hon med, lillfian! ♥ Hon var så duktig hela dagen, imponeras så ofta över hur nöjd hon är. Bara hon får vara i en (för tillfället ofta min) famn så är hon nöjd, och i famnen är väl var en liten bäbis hör hemma? Iallafall så anser jag att mina bäbisar hör hemma i en famn, de kommer att tillbringa stor del av livet på egen hand, så medans de är små tycker jag att de kan få hålla till i famnen, så nära det bara går!
Freja sover fortfarande på min mage. Med en mur av kuddar och madrass runt om oss (så att hon inte trillar ur sängen, lillhjärtat) sover vi tätt tätt mage mot mage. Det är så ljuvligt! Jag tror att hon njuter av det, och jag vet att jag behöver det! Lovis hade jag all tid i världen till att bara mysa med, henne hade jag på magen mest hela tiden.. Freja ligger så mycket själv om dagarna, när jag är med Lovis, att jag verkligen behöver sova med henne för att känna mig tillfreds. Och hon klagar inte heller, så... ;) Hon kommer tillbringa så många nätter själv i sin säng resten av livet! Och jag kommer tillbringa allt för många nätter utan bäbis på min mage, så jag passar på så länge jag har chansen!!! ♥ Det är bara M som inte riktigt är nöjd med denna lösningen... ;)

I lördags var jag på Ullared och M hade båda barnen hemma. Det var första gången som han hade båda så, en längre stund. Var iofs första gången han hade Freja en längre stund överhuvudtaget, och därmed första gången jag var ifrån henne en längre stund. Det gjorde ont i hjärtat, saknade henne många många gånger!! Fick tvinga mig att inte tänka på henne... Men det hade gått bra! Båda tjejerna hade varit nöjda och glada hela dagen, och jag kom hem till en glad familj, underbart!!! Och jag fick färdigt med julklappar, födelsedagspresenter och lite allt möjligt ordnat, så det var nog en bra dag för hela familjen!

Igår fyllde stora fina tjejen år, och vi har nu en 3-åring i familjen! Känns helt otroligt, kan inte förstå att hon är så stor!? 3 år liksom, det är ju värsta stora tjejen! Hon är så härlig att jag blir lycklig och varm i hjärtat av att bara tänka på henne! Igår var egentligen en förskoledag, men eftersom hon hade födelsedag fick hon ju vara hemma, såklart! Vi sjöng för henne på morgonen, M började sent. Vi hade slagit in paket, gjort bakelser och blåst upp ballonger. Hon låg i vår säng, och när vi smög oss in o började sjunga sov hon fortfarande. Men så såg man hur hon började le lite, när hon vaknade till och hörde sången. Underbara unge! Hon satte sig upp och rev snabbt upp första paketet. Sen andra. Resten hade hamnat bakom min rygg, så hon såg inte riktigt dem. Hon tittade sig lite undrande omkring, och jag frågade om hon ville haft mer paket. "neeej..." ;) Mitt i all iver så stor, och så förståndig på nåt sätt. Men så tog jag fram resten, och det riktigt lyste om henne. ♥
På förmiddagen kom hennes faddrar och deras lilla M och lekte, fikade och firade lite. Sen kom pappan hem på pannkakslunch, och på eftermiddagen kom nästa lilla kompis M och lekte, fikade och firade. Lovis hade bakat chokladbollar som hon bjöd på. På kvällen frågade jag henne om hon haft en bra födelsedag. "ja, en kalasdag" svarade hon, och sen skrattade hon när hon hörde att det blev som ett skämt av det hon sa. Kloka fina unge, kan inte förstå att hon har blivit så stor!!!
Jag har alltid älskat att fylla år, långt upp i vuxen ålder tyckte jag att det var en superhärlig dag! Sedan förlorade vi Gustav och den födelsedagen (bara 1 månad senare) var så fruktasnvärt tom, och det har aldrig känts riktigt lika bra efter det... Men nu så älskar jag barnens födelsedagar, och jag är sådär härligt spänd och förväntansfull dagarna innan. =)

Idag har vi varit på Barnens hus i Tidaholm, med mamma K och henner pojkar. Hennes äldsta och Lovis träffades på BB första gången, de fyller med 2 dagar emellan. Så imorgon är det dags för O att fylla 3 år! Vi firade dem tillsammans idag, och de hade jätteroligt! Lek nästan non stop mellan 10.30-16.00, med bara en liten paus för att fylla på magsäcken. En härlig dag, helt enkelt!!

Imorgon är det dags för kalas på förskolan, Lovis ser fram emot att få sin kanin. I år sitter det kaniner på väggen där det står när de fyller år och så där, förra året var det ankor. Lovis har pratat om sin kanin sedan i torsdags förra veckan, så det ska bli skönt att hon får den nu... ;) Själv har jag redan nu bestämt mig för att städa imorgon, på söndag blir det kalas och det är ju trevligt om det är lite städat då...? Eller, så blir det som det brukar bli. Jag hamnar i soffan, men Freja på magen. Myser bort hela dagen, leker bort hela eftermiddagen. Städar som en galning när M kommer hem, för att sedan hinna få en liten stund i soffan innan jag somnar, åter med Frejan på magen... Jösses, livet är bra härligt alltså!! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0