härliga vardag!

Igår var v i och hälsade på kompisar som just fått en liten tjej... Så liten och alldeles brdårande!!! Jag förstår inte hur jag kan bli så bäbissugen hela tiden, jag har ju en nästanbäbis här hemma... ;) Men Freja blev så stor i jämförelse, speciellt som detta lilla underverk nu, 1 månad gamal, väger nästan ett kilo mindre än vad Freja någonsin gjorde.. ;)

Idag har jag varit hos tandläkaren, Freja var med mig och Lovis var hos sin gamlamormor. Freja skötte sig fint, charmade tandläkaren och sköterskan (eller vad heter den som sitter brevid?). Hon smilade upp sig rejält, och jag som trodde att hon skulle sova hela tiden där inne... =) Lovis hade lekt med gamlamormor under tiden, hon älskar att vara där! Det är en sån lyx, för alla inblandade, att ha henne. De trivs bra tillsammans och vi har en barnvakt som nästan alltid kan ställa upp, även om vi är sent ute med att fråga. En barnvakt som vi dessutom vet att Lovis har det så bra tillsammans med!

Efter middag hos snälla mormor åkte vi upp till kyrkogården och gjorde fint hos storebror! Han fick granris och en fin stjärna i vitmossa med texten "saknad" på, så nu ser det fint och ombonat ut! Jag älskar att vara där o greja, och det märks att Lovis också tycker om det. Hon går där och fixar och ordnar, plockar lite med hans grejer och lite då och då säger hon "min lille Gustav" med såndär omhändertagande röst. Älskade lilla unge!!! Tänk vad hennes vardag rymmer, som så många aldrig behöver uppleva. Det gör så ont i mig när jag tänker på hur hennes liv skulle, och borde, ha varit!  

Har två vänner som är gravida nu, de har kommit ungefär halvvägs o gjort första ultraljudet. Kan inte låta bli att tänka på vilket mirakel det är! Vilken känsla det är, att få en liten smygtitt på sitt barn! Vilken grej, tänk vad forskningen utvecklas! Genom hud, vävnader och fett kan man se det lilla knytet. Vi har dessutom gjort 3Dultraljud på både Lovis och Freja, vilket var så otroligt fantastiskt!!! Jag kan sätta mig ibland och titta på de små filmerna vi fick med oss därifrån. Jag älskar verkligen att vara gravid, jag gjorde det redan med Gustav men ännu mer efter att vi förlorat honom, och verkligen förstått vilket under det hela är!! Att få vara med och skapa en helt ny liten människa, det finns inte ord som räcker för att beskriva det fantastiska i det hela!

M är iväg och spelar hockey, båda tjejerna sover. Hoppas kunna tillbringa kvällen för mig själv i soffan. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0