fredag igen!

Alltså, hjälp vad fort veckorna går!!! Var det verkligen inte någon dag extra på veckan när man jobbade...? Det är redan fredag igen, och Lovis o jag sitter här o planerar fredagsmyset. Lovis är mest intresserad av godis eller popcorn, jag funderar på maten... Freja sitter i sin babysitter och gungar, skrattar och leker med gymmet jag har ställt framför. Hon kan sitta där i över en timma och vara nöjd, underbara unge! Inatt har hon sovit hela natten, 21.00 - 05.30 och vi är båda utvilade och pigga idag!

Igår skulle vi in till stan och ta kort till tidningen, mitt stora lilla hjärta fyller ju snart 3 år!!! Lovis var spänd inför fotograferingen och skulle springa före mig till bilen, vilket resluterar i att hon trillar på asfalten och skrubbar upp näsan... Lilla skruttan! Som tur är så gjorde det nog inte så ont, men himla typiskt iför fotograferingen. På tisdag är det fotografering på förskolan också, hoppas det har gått ner lite tills dess.

Hon är så rolig, hon har förstått detta med att vi bor i Mullsjö, och vilken gata vi bor på. Och att mormor o morfar, gamlamormor o pappas jobb är i Habo. Men hon har svårt att förstå att både Habo och Mullsjö är mycket större än själva husen där de hon känner bor... När vi tex åker hem från mina föräldrar, frågar hon efter bara 100 meter "var är vi nu?" "i habo" "va?? fortfarande???" Och så fortsätter det tills jag svarar "i mullsjö" "va??? är detta mullsjö??" Haha, jag slås hela tiden av hur mycket det är som de ska lära sig och förstå om världen. Från att vara helt ovetandes till att kunna så mycket, tänk vad deras små huvuden har proppats fulla av saker de första åren! Inte konstigt att de sover mycket som små!!!

Nu blir det frukost, sen en promenad till affären när Freja somnar. Heldag med mys är vad som gäller!!! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0