fixardag med trött litet hjärta!

Idag har vi haft lite av en fixardag, jag har städat och rensat lite, M har haft hemma traktorn och försökt köra bort lite snö. Lovis har dock varit så trött hela dagen, blir nog en tidig kväll! Hon har varit uppe länge både fredag och lördag, och det märks... Men det är ju så mysigt att kunna ha henne upp länge på kvällen. Hon är oftast glad och sprallig då (om vi är själva, och det inte finns andra barn som hon måste fajtas med..) så det är väldigt mysigt! Men det blir lite som en ond cirkel, hon sover till efter åtta och är således inte trött i tid nästa kväll heller, och så fortsätter det. Men idag är hon rejält trött, vi har dessutom hållt henne sysselsatt varje gång hon velat sova under dagen, så ikväll ska vi försöka att komma iordning med rutinerna lite igen.

Freja tog spruta i fredags, och natten mellan fredag o lördag var hon lite orolig, men annars har hon inte verkat reagera alls. Ingen feber, iallafall inte speciellt hög feber. Hon har varit sitt vanliga glada jag mestadels av helgen! Hon skrattar så hon kiknar när man "pruttar" henne i halsen, och det är så ljuvligt att höra att jag bara inte kan sluta förrän hon slutar skratta, vilket ibland kan ta nästan 20 minuter. Ljuvligt!! ♥

Igår var M på julbord med sitt jobb, jag valde att inte följa med eftersom vi då hade fått lämna bort tjejerna, och jag tycker Freja är så lite än... Men vi var med på mingel hemma hos Ms chef, vilket var väldigt trevligt, och när de åkte vidare till julbordet åkte vi hem till mina föräldrar. Egentligen bara för att säga hej, men vi blev kvar där hela kvällen. Mysogt, det ar längesen jag hade lördagsmys med mamma o pappa. =) Lovis njöt av att det fanns någon ny person med mycket ork att dansa med under kvällen, så det blev en hel del svängoms med mormor o morfar. =) När en låt var slut gick Lovis in till deras datarum och ritade lite. Innan hon gick sa hon "morfar, när det kommer en ny låt, då kan du väl ropa på mig?" och det lovade såklart morfar att göra. Sen blev det reklam, och det spelades ju någon låt. Då ropar Lovis "men morfar, du måste ropa på mig!" Underbara unge!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0