öroninflammation... :(

Lilla storskrutt har öroninflammation! Älsklingen! Hon har varit lite "gnällig" i veckan, men hon har hostat lite på nätterna och inte sovit så bra, så jag har trott att hon har varit trött - mer än så har det inte varit. Men igår kände jag inte igen henne, allt var jobbigt och besvärligt för henne. Vi hade mamma C med son här på lite lek och fika, men Lovis var inte sig själv alls. Lagom tills de skulle gå sa Lovis att hon hade ont i örat, och en kvart senare grät hon alldeles otröstligt! Hon var hysterisk och hade jätteont, älsklingen, och vad ont det gör i mammahjärtat! Jag ringde VC och fick en tid till idag, vid nio. Men när jag pratade med dem somnade Lovan i soffan. När hon vaknade 90 minuter senare var hon mycket piggare och verkade knappt ha ont alls. Sen sov hon hela natten och imorse verkade det onda som bortblåst... Vi åkte ändå till doktorn, när vi hade en tid bokad liksom... och han konstaterade öroninflammation, dock på tillbakagång. Lilla hjärtat, inte konstigt att hon hade ont igår! ♥ Så idag har vi haft ytterligare en mysig hemmadag, vi har pysslat och lekt dagen lång. Idag har hon dock varit gamla vanliga Lovan, glad och pigg! Jag känner mig så otroligt lyckligt lottad som varje dag får vara med mina tjejer!

I helgen åker vi till badhotellet i Fredrikshamn med Ms familj. Ska bli så mysigt! Lovis ser verkligen fram emot att få åkam, och vi har lekt badhotell idag, då soffan är vatten och armstödet är bryggan som hon hoppar ifrån. Hennes fantasti och förmåga att skapa lekar är fantastisk! Vi har även lekt överraskningsfest idag, då ska hon eller jag gå in i ett annat rum, sen komma tillbaka. Då ska den andra skrika "överraskning!". Lovis började med att gå iväg, och när jag sa "överraskning" så tittade hon upp, förvånad, och sa "oohhhh" precis sådär som man skulle kunna förvänta sig. Underbara unge, jag hoppas att hon verkligen vet hur otroligt fantastisk hon är!

Freja ligger på soffan mellan mig o M nu, och pratar så underbart! Vad lycklig man blir av detdär jollret, så oskyldigt och ovetandes om allt. Hon har börjat få lite gröt nu, om kvällarna... Jag känner mig inte helt tillfreds med det hela, men hon krånglar så väldigt vid amningen och ibland bara vägrar hon att äta på mig överhuvudtaget. Amningen har varit besvärlig sedan början, men nu så blev det ännu värre - hon har skrikit när jag erbjuder min mat och när jag sedan ger upp och gav henne flaskan suckade hon nöjt och åt som bara den. Så nu blev det lite gröt, och hon älskar det. Såklart är det jätteskönt att hon äter, kul att hon tycker om gröten och väldigt mysigt att se henne. Men ändå, sorgligt! Jag kan inte låta bli att tycka det... Jaja, hon verkar ju helnöjd med denna nya lösning, hon ler stort så fort tallriken kommer fram. Och är lillfia glad, är mamma glad! ♥ (även om jag ibland är lite egoistisk och känner mig nobbad...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0