bröllopsdag!

Idag har jag och M bröllopsdag. Nyårsafton 2006 gifte vi oss, som en hyllning till kärleken, och då i synnerhet kärleken till vårt saknade lilla barn. Vi hade pratat innan om att göra det i samband med dop, och då överraska alla. Men så gick det som det gick, och överraskningnen kom av sig. Ändå kändes det fel att inte gifta oss, som vi hade tänkt. Vi ville ju gifta oss för att vi fick barn, för att det verkligen förde oss samman. Och barn hade vi ju fått, bara inte på det sätt som vi hade tänkt oss...

Det blev hur som helst en fantastisk dag, och jag skulle inte göra på något annat sätt om jag gift mig idag. Ett relativt enkelt bröllop med vänner och närmaste familjen. Fokus på kärleken! Sorgsna tankar fanns med då och då, men till största delen var det en lycklig dag. Vi hade en liten stund efter vigseln där en kompis sjöng en fin sång till Gustav och vi släppte upp ballonger till honom. Det kändes som att vi ville ha honom med på våran dag, på något sätt. Det var så härligt att stå där, mitt i lyckligaste stunden, och få vara så ledsen. Ballongerna fastnade i ett träd på gården utanför kyrkan. Min mamma sa då att Gustav nog satt där och tittade på, han var inte längre bort än så, och det kändes som en så mysig tanke. Att han också var på plats. Ballongerna hängde sedan kvar i trädet långt fram på försommaren, men en dag i maj var de borta.

Och idag firar vi alltså 4årig bröllopsdag. Och det firas stort, med att gå på bröllop. Härligt ska det bli, alltid fantastiskt att få gå på bröllop! Lycka och kärlek! Nästa år gifter sig två av mina finaste vänner, och det ser jag fram emot! 2011 tenderar att bli ett härligt år, inte minst för att jag ska vara föräldraledig hela det året, men eventuellt ett litet inhopp på jobbet, sådär 4 veckor eller så...

Igår var våran minsta älskling 6 månader, ett halvt år. Jösses, var tog tiden vägen?? Var tog min lilla bäbis vägen, och vem är denhär stora tjejen som redan kan sitta upp? Ja hjälp, älskade glada ungen! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0